05.06.2011

MINIKJØKKEN

Ikke vet jeg hvem som fant ut at å plassere et kjøkken i dette rommet var en smellgod idè. Om det kan kalles et rom kan diskuteres. Bitte, bitte lite, og i tillegg inneholder det alle de elementer som gir en dundrende hodepine når det gjelder innredning. I mitt stille sinn har jeg tenkt at om jeg var en skikkelig ondskapsfull lærer, så skulle jeg jaggu gitt dette rommet som oppgave til folk som studerer interiørfag.* Lag et praktisk og delikat kjøkken. Hoho!- det skulle jammen skilt klinten fra hveten. 

For her har vi skråtak, kappet vinduskarm, pipeløp i rommet, dør som vender innover, skapdør som knuser i vinduet om en er for "brutal", og et vindu som nesten er plassert på gulvet. Å nei du, studentene skulle ikke fått lov til å flytte på en eneste vegg. *slem latter* Plasseringen av vinduet er en utfordring for nervene om en har små barn på besøk, eller eier en katt som ikke vet sitt eget beste. Faller det noe/noen ut dette vinduet, så sier det plask! Havets bunn neste,  ferdig arbeid.
Ingen levende vesener har falt ut vinduet, men jeg har vinket adjø til diverse krydderglass, solkremer, solbriller, melkekartonger og annet knask. Det pussige er, at til tross for håpløs innredning i forhold til de andre kjøkkenene, liker jeg dette best. Det finnes tre kjøkken i dette huset, men det er her jeg velger å kutte salaten min. Det er deilig å lage mat i sval havbris på en varm sommerdag. Hmm, ingen bilder av kjøkkenbenken med vask i arkivet, men altså, en liten benk med skuffer, skap og vask finnes - til og med koselig og fin:) Håper dere alle har fine sommerdager. See U.

15 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint du har det!
Vilken smart ida att hänga upp krokar på gardinstången!!!
Så läckert!
Ha en fin SönDag!
Kramar Kathrine

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken sommaridyll, så gulligt kök och hänga upp de små sakerna med utsikt övr havet, otroligt!!! Mari ( Sören och Eskil-pusen hälsar till Miss Penny- katt !)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

På bild är det helt bedårande, närheten till vattnet är otrolig. Kan tänka mig att du fått hoppa i och hämta en hel del där. Det var ett riktigt fint sommarkök.
Kramar
AnnaMaria

Refleksjon på livsvegen sa...

Rart at det som ergrar også kan vere det beste.. :-)

God søndag!

Villa König sa...

What a great sunny place. WOW! Hugs Yvonne

Vintagepia sa...

Hei i storm-kastan...iaillfaill her nord...frodi` og grønt e dæ blidd...mæn surt og kaillt mæ vijnn i "storm styrke" i kastan...ja...ja...dæ e no ikkje st.hans æinda...knailltøff og stili` kjøkkenkrok syns no eg...man "tager hva man haver" og gjør dæ bæste ut av dæ...råtøfft spørr du meg!!!
Håpe go` vere som e bestillt tell uka kjæm sånn at eg får montert varandadrivhuse mett som æinneli e kommen i lause faktora..sånn at eg får sætt ijnn blomkarsn og krydderurtan eg har sådd,før eg fer tall Skiathos ilag mæ dattra mi og bæstemorguille mett dæinn 14 juni...forskudd på 50-års-gave og mamma-mia-ferie...ræise nerover tell dattra mi på søndag...gubben og de to "mijnste" skal være hæime..ha en fin søndag!!
Vintagepia

Datt sa...

Kanskje upraktisk, men med den utsikta? Hvem bryr seg da om praktisk?? :D

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig koselig kjøkken Lisbeth...oser av herlig sommer følelse...

men håper virkelig at ikke pus ramler ut fra vinduet..

Klem Kerstin

Monica sa...

Hei på deg.
Kanskje ikke praktist, men for en utsikt.

Pass godt på pus ;)

Naturally Carol sa...

You have the most amazing view from your kitchen that I have ever seen! I love the thought of cool breezes on a hot summer day too.

Villblomsten sa...

Nydelig og søtt lite kjøkken :-)

Vi var nettopp på visning i ett stort gamlet hus på Askøy - ( ett renovering/oppussings-prosjekt ) og i det huset var det ett gammel kjøkken og jeg begynte allerde under visingen å påvirke mannen min til å beholde kjøkkenet som det var :-)

Upraktisk ja :-)
Sjarmerende - åja ! :-)

(ps - huset ble ikke vårt :-)

KKvinneblogger sa...

Her oser det ihvertfall sommer :)
Det mest iøyenfallende er jo at det ser ut til å ligge helt ute i sjøen.
Tenker dere koser dere her!

Tessa sa...

Synes rommet med sine utfordringer ble helt fantastisk:) ser ut til å være god atmosfære der. Men ler når jeg leser , for du skriver salig godt :) ser for meg skjelvende studenter med maleprøver og kleine ideer. Jeg synes du klarte oppgaven godt selv. Jeg så for meg hvitmalt/sprayet smijerns dekorplate i bunnen av vinduet, så er det litt barnesikkert også :)
dørmatte lignende, om du ser det for deg ?

Vil gjerne også bruke anledningen til å reklamere litt for min egen blogg :) Har liksom ikke kommet skikkelig i gang ennå, men nå bobler det av ideer og energi:)
Juniklem fra Tessa

Millygarden sa...

Fint minikök..trivsamt och ljust.


Kram Marina

Bohemian sa...

What a tranquil view you have from this window... and I love all your colorful kitchenware!

Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian