30.05.2011

HAPPY AS CAN BE

Hei og Hopp! Siste mandag med vårtegn, og da skulle jeg vel vise foto fra en velstelt og frodig hage.... Frodig er den, gjett om! Velstelt? Nei. Regnet har satt en stopper for gressklipping, kantklipping og luking. Løvetann og hanefot fryder seg. *blææh* Dessuten har dustevinteren drept 2 store klatreroser. Nye er kjøpt inn, men ikke blitt plantet. Det er umulig å klippe ned 4 meter høye greiner, som er pepret med torner, i stiv kuling. 
Så jeg venter på bedre tider, og viser derfor bilder fra litt av hvert i denne posten. Heldigvis er en overgrodd hage ikke det verste man har. Jeg har da vett til å kose meg, tross møkkavær i jungelen.
Pinnsvinene mine trives, og jeg håper jeg får se små babyer av arten om et par uker. En familie bor under noen tømmerstokker  i et hjørne av hagen, en annen familie holder hus i en steinmur på den andre siden av hagen. Skjønne, skjønne skapninger, som elsker sneglemiddag.

Pinnsvinene blir behandlet som kongelige, og får servert en liten porsjon av den fineste kattemat hver kveld. Hva katten synes om det? I fjor reagerte Penny med sjokk og vantro, i år er hun i et mer  greit-nok-modus, selv om "sharing is caring" ikke er mottoet der i gården:) Det var alt fra denne kanten, vi blogges ved, folkens.

18 kommentarer:

MissMette sa...

Hei Lisbeth :)
Så mye stilig du har med deg hjem fra London!! – Love støvlene dine fra Dr. Martens ღ og skjønne små pinnsvin du har i hagen din ღ Kan tenke meg Penny holder seg litt på avstand, hehe… kanskje hun passer på de små søte ღ Ja, sommeren lar vente på deg her hos meg også :) regn og atter regn – nok nå ;) Flotte bilder her som alltid, og alltid koselig å titte innom deg, Penny og bloggen din :) Ønsker deg en flott uke som kommer, så får vi håpe at sommeren ikke er så langt unna… Klem fra Mette

I en Sving sa...

Så koselig med en liten pinnsvinfamilie da. Slike ting gjør liksom at man får sett livet fra et litt annet perspektiv. Nydelig og rolig. Og jeg er sikker på at gresset og solen kommer og gressklipperen får en god anledning til å komme frem til slutt.

Ha en nydelig mandag!

fialka012 sa...

❤❤❤

Lappeline ♥ sa...

Koselige bilder og kjekt med en pinnsvinfamilie...hage den den er ikke mye å få gjort i .Her vuderes å kjøpe nye støvler fremfor sandaler...

En fin mandag ønskes deg
Klem fra meg

Anonym sa...

Så heldig du er som har så søte pinnsvin i hagen:) Morsom tekst i innlegget ditt.
Ha en fin dag:)
Klem

Dronninghuset sa...

så flotte glade sommerbilder.... nydelig.
de skoene fra Dr. Martens var skikkelig søte da, jeg har selv to par, ett i lilla og et i svart lakk. liker dem kjempegodt.
nydelige sko.

koselig med pinnsvin i hagen da.... de er så hyggelige å få på besøk.

ha en superfin dag,
klem Tove

Anonym sa...

Fargerikt å lekkert :o)

Så moro at du har pinnsvin i hagen da .Det kunne jeg å ha tenkt meg men med hund så tviler jeg på at de bosetter seg her ...

Ja regnet gjør sitt så nå venter vi å på sol å varme ..skal gladelig løpe omkring å vanne jeg :o))

Ønsker deg en flott dag Lisbeth

Hilsen fra Solveig

De små øyeblikk sa...

Heeeerlig altså! Mange flotte bilder. Blir glad av bare å se :)

Ha en fin dag, klem Kjersti

Naturally Carol sa...

I love your 'happy' cushion...lovely bright colours. I adore the little hedgehog too. In NZ there were hedgehogs introduced by the British..but there are none in Australia where I live at the moment. They are the sweetest little creatures.

Elzie sa...

Det blir mer och mer färg hemma hos dig verkar det som. Snyggt!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Blått til lyst sa...

Nydelige bilder, og en festlig pinnsvinfortelling. Det er lenge siden jeg har sett pinnsvin. De har visst utvandret her. For lenge siden hadde jeg en Engelsk Blodhund på 75 kilo. Når pinnsvinene nærmet seg matkoppen hans med sine hvesende lyder, sto han slukøret på god avstand og lot dem spise opp maten hans. Pinnsvin er skumle saker!
Kos deg med dine - klem fra Liv

Unknown sa...

Så herlige bilder, Lisbeth! Masse fint du har funnet i London altså:)

Her er det ikke frodig i det hele tatt, men veldig overgrodd, hehe:) Som du sier; ikke det verste man kan ha;)

Herlig pinnsvinfamilie!
Ha en fortsatt fin uke!

Simones Country Home sa...

Hei på deg. ;o) Bra med den damen da? Lenge siden nå.

Masse fine bildr du viser ja. Moro med pinnsvina dine og katten da, kanskje de blir gode venner de. hehe

Ha en fin nesten helg.

Klem Simone ;o)

lavendel mio sa...

Nydelige bilder fra hagen din!
Og så søtt med piggsvin, og katten som ser litt skeptisk ut:)
Ønsker deg en nydelig helg, klem Hanne

Bohemian sa...

Oh what a lovely Blog you have, I'm so glad I discovered it tonight and could add it to my favorites!

Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

{oc cottage} sa...

Oh my gosh! Your kitty's face is just priceless!!!


m ^..^

Gårdsjenta sa...

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har en hage hvor det er mer enn bare planter som er voksevillig... :)

Koselig liten pinnsvinfamilie da :) Spennende å se om det kommer noen babyer etterhvert da :)

Atelier Kari sa...

Blir så glad når jeg titter innom og ser din frodige fargebruk. En fantaskisk gardin! Lykke til videre med hagen nå som himmelen har sluttet å gråte for en stund.