08.06.2010

SOMMER I LUFTEN


Hei og hopp! FOR noen flotte dager vi har nå, dagene tilbringes ikke innendørs, likevel vil jeg at huset skal skinne av sommer.
Stuen har fått et etterlengtet sommerdrag over seg, alle trauste potteplanter er deportert og byttet ut med buketter av det hagen byr på av blomster.


Tandre, sarte pastellfarger er som alltid hjertelig velkommen inn i stuen. Duk på spisebordet er egentlig en sagablott, det blir kun duk når det fotograferes, og til festlige anledninger. Stikkord: Penny katt. Det nytter ikke, hun går til angrep på alt som kan minne om tekstil og som ligger på et bord.*sukk* 


Bordet er ikke presentabelt uten kamuflasje, det trenger sårt et malingsstrøk,... men det er det så mye annet som gjør, dermed blir det satt på vent. Utvendig skal vinduene males, et plantebord og noen hagemøbler trenger også besøk av malingskosten. Vinduene skal jeg begynne på i dag, er iaff planen at all maling som er påkrevd er ferdig til midtsommer.


Apropos midtsommer, for en stund siden fikk jeg boken SikkSakk som Mykstart har forfattet. Jeg har registrert at den har gått sin seiersgang rundt på de syglade bloggene, og akkurat det er ikke det minste rart!  Det er en utrolig gøyal bok der gjenbruk står i fokus, voksenklær kan med enkle grep syes om til festlige barneklær. Se på dette skjønne skjørtet da!


Det må jo være alle småpikers drøm med et slikt til St.Hans. Siden min mor er tusen millioner ganger flinkere med symaskinen enn jeg er, tenker jeg friste henne med et par prosjekter fra boken:)


Ha det godt alle, snart tilbake, forhåpentligvis med skinnende, nymalte vindusrammer, og peoner i full blomst. I år tror jeg jammen santen Sarah Bernhardt blir første peon ut!

27 kommentarer:

Marianne sa...

Herlige bilder:) lykke til m maling, flinke du:)
Klem Marianne

Siw sa...

Herlig herlig sommer, klart man skal tilbringe tiden ute :) det haster vel ikke så med alt som skal gjøres, du finner tid - lykke til med maling av vindusrammer, da! Ha en vakker junidag :) Klem!

salige lavendel sa...

Så skjønne og sommerlige bilder. Du har et lekkert og koselig hjem!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

For ein nydeleg heim♥ Og so sommarleg☺
Eg føle eg leve i eit rotehus for tida-ikkje lett få tid til alt med ein 4 vekers baby i hus nei...☺ Men det går seg nok til etterkvart☺

Håpe du har ein fin tirsdag☺

Klem M♥

Dreamgirl sa...

For en herlig sommerfølelse jeg fikk av dette innlegget :) Ha en trivelig dag :)

LIVS LYST sa...

Og her var det jammen sommerslig også! Så fint og gjennomført dere har det, Lisbeth! Herlig for oss andre og "besøke" deg her i bloggen!!

Ha noen fine sommerdager!
Hilsen Liv

Reginas Cottage sa...

hi lisbeth
nydelige bilder!!!!!
you have a wonderful home,it looks
very summerly.
ha en fin dag,
klem fra regina

Tee of Vinnord Cottage sa...

mmm-mm, så deilige, skjønne, og luftige bilder du viser frem :D Skulle ønske jeg kunne ha hvit sofa... men med to røytende mørke katter... så er ikke det heeelt tess... om man ikke skal støvsuge 3 ganger dagli!!! Ha ha....

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Så utrolig vakre bilder du viser i dag Lisbeth. ;o)
Du har et skjønt hjem.

Ha en super dag.

Klem Simone ;o)

Wenche sa...

Oi, her tror jeg ikke jeg har vært før! Men du, for en stue! Her kommer jeg nok ofte på besøk for å titte litt:)

Nydelige bilder!

Ha en fin dag.

Klem Wenche

miss marple sa...

...det er så koselig å besøke bloggen din,du skriver så lett og ledig..og tar mange herlige bilder jeg nyter å titte på....ha en fortsatt fin sommerdag♥

Lappeline ♥ sa...

Å der var du igjen ....har savnet deg..
Så fint du har det hos deg....nydelige bilder....

Takker for hyggelige kommentarer....setter stor pris på de

Ønsker deg en fin kveld

Klem

Blått til lyst sa...

Vakre bilder (som alltid) av sommerlett og delikat stue. Veldig god idé å bytte potteplantene med buketter, og når jeg husker bildene fra hagen din, er det sikkert og visst at du ikke mangler noe å putte i vasene. Smilte av kattehistorien. Jeg har null erfaring med katt, og var så naiv at jeg trodde det bare var hundeiere som måtte passe interiøret *s*

Elzie sa...

Vad härligt ert sommarrum ser ut. Synd bara att du inte kan använda dukar annars, haha. Den kissen har förändrat hela ert hem förstår jag!

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Hanne Valkoinenleinikki-blogi sa...

You have very beautifull pictures as usually, your home looks so summerly.
Have a nice evening :)

Fågel Blå sa...

Åhhh så fantastiskt fina bilder från ditt hem!
helt underbara!
ha en fin kväll!
Kram Kathrine

Christine Louise sa...

Lekkert :) Nydelig rett og slett :)

Klem fra meg..

Jannicke sa...

Gosjameg for en herlig sommerstue!!! Gjennomført!

Klem J.

Mitt hvite hus sa...

Heisan Lisbeth..

vakkert sommerhjem du har..

her er også duk tatt vekk..gardiner hengt opp osv... valpen er også glad i slikt... heldigvis er det bare for en stund..

ja i disse dager er man ute og koser seg..

her males hus... kjedelig men et must..

nyt dagene..

klem O=)

IngunnBW sa...

Tusen takk for koselig hilsen hos meg :) Du har det sååå nydelig hos deg, alt er så samsemt og harminisk. Det er kjekt med duker når bordplaten er stygg :) Så lille Pennypus er rampete? Vedlig søt i alle fall!
Nå er det snart peontid og jeg gleder meg til mange lekre bilder i blogger, hos deg blir det vel Sarah ser jeg :)

Ines sa...

Hi, my dear Lisbeth-

always, I come here to you for a visit- I feel at home.

I love that wonderful white - the tender colors- the blossoms. A really wonderful home- full of love from you :-)

Enjoy the summerfeeling- the sunshine through the window and the fresh colors in your house, that spends you a cool feeling, when it´s hot...

Thank you for that wonderful time here :-)

Hugs, Ines

h.espe sa...

Klart man må ha det sommerlig og fint inne også Lisbeth - er jo ikke alle sommerdagene som er laget for utetid, og da må øynene få hvile på noe fint inne :o) Skikkelig lekkert er det hos deg - lyst og fint og ikke minst herlig sommerlig!

Ser ut som du har fått deg en utrolig flott bok, full av inpirasjon :o)

Ustadig vær om dagen - sol i ene øyeblikk, for så å styrtregne! Krysser fingrene for at det stabiliserer seg, og at vi får tilbake det flotte sommerværet vi hadde i helgen :o)

Strålende uke videre til deg!

Stor klem fra Hildegunn

Karna sa...

Åhhh så fint dere har det, et skikkelig sommer hus...nydelig!

Blir litt forskrekket når du skriver at fugleungene ikke er flyttet enda...jeg vil IKKE ha dem boende i mnd vis her hos meg altså...sukk....

Nyt solen!

lavendel mio sa...

Dååån så vakkert og sommerlig!
Er enig at det blir mest ute, men vi vil ha sommer inne også, og det har du fått til:)
Ha en flott dag, klem Hanne

Viola sa...

Vilket vackert rum, så fint och ljust, härliga möbler, kram

liven sa...

Skjønne bilder Lisbeth.....og nå vel snart Pennypusen roe seg....hun begynner jo å bli voksen :o)
Flott vær å male i det har vi.....om det er aldri så kjedelig å male vinduskarmer!!
Maler gjør vi også....alltid noe som trenger et strøk!!

ha en fortsatt fin onsdag Lisbeth :o)

LOPPISLIV sa...

Ser så ljuvligt ut med lite pasteller, rummet ser únderbart ut. Somrigt och sött. Kram Paula