09.12.2009

TIME FLIES


Det er bare til å innse at tiden frem mot julaften nå går i hurtigtogsfart. Jeg står opp om morgenen og tenker at jeg har et hav av tid foran meg, men nope, det er ikke slik det fungerer. Før jeg vet ordet av det hører jeg meg selv si godnatt. 


Timene og Lisbeth er ikke på noen som helst måte synkronisert. I takt med tiden liksom, phø!


Nå har jeg skriblet ned en kjøreplan for de neste 5 dagene, stramt tidsskjema som skal føre meg vel i havn med alle nødvendige gjøremål før jul. Overholder jeg planen betyr det at det fremdeles er mer enn en uke til selveste julekvelden. Dager som bare skal tilhøre meg.



Jeg skal med andre ord rydde meg tid. Tid til kos. Penny har fullstendig roen og nyter livet i enda et trau.


Hva er det med den katten da? Livet på et stykke tre er tydeligvis å foretrekke fremfor en myk kurv med eget saueskinn. Forstå det den som kan. Nuvel, som dere ser har jeg fått laget pepperkakehus i år også. Jeg har brukt samme mal som i fjor og huset kan taes nærmere i øyesyn her.


Det andre huset jeg laget står som mange vet i peppekakebyen. Jeg har ikke fått sett det utstilt, men skal besøke byen til helgen. 


En sniktitt har jeg fått, dette bildet av huset ligger på nrk.no. Fotograf: Gunhild Agdesteen (For nye lesere: huset i midten med to piper er mitt)  Det har fått en riktig flott plassering, flinke dekoratørene:)  Flere bilder fra byen finner du her.  Ønsker alle som er innom bloggen min fine førjulsdager. Tudelu! 

32 kommentarer:

Anonym sa...

I just love your blog ! And I love your gingerbread house too !! I tried to make one recently, but I still have to practice !!

Joanna http://titinebc.canalblog.com/

Nettelita sa...

Så fantastiske bilder fra ditt lekre hjem! Jeg må bare si at bloggen din er til stor inspirasjon, og jeg koser meg hver gang du poster et innlegg! :)
Det pepperkakehuset er jo et mesterverk!! Utrolig flott!
Ha en fin kveld!
Klem Anette

lillelise sa...

Hei!
Så flott du har det hos deg! Masse lekker julepynt og flotte detaljer. Fikk masse inspirasjon til julepyntingen her.
Ha en fortsatt fin kveld

Solveig sa...

Du har det bare utrolig koselig i ditt hjem! Her får jeg julefølelse! Veldig fint pyntet....og stemningen er vel det viktigste, selv om man kommer litt bakpå med alt man skal gjøre ( er i samme båt jeg også:o).
Ha en riktig fin morgendag.
Klem fra Solveig

prinsesselinn sa...

hei på deg ;) så uuuuuuuuutrolig fin hyllen din er ;) kan man spørre hvor du har kjøpt den ?? ha en deilig kveld.

liven sa...

Tiden flyr ja...og lurt å skrive lister!!
Det burde jeg gjøre for jeg føler jo at jeg har evig med tid :o)
Koselig på kjøkkenet ditt og pepperkakehusene dine er jo mesterverk!!
Kattene er så rare....de legger jo seg på de mest ubekvemme steder!!

ha en fin førjulstid :o)

ANETTESHUS.COM sa...

Du, nå har jeg sittet og beundret de pepperkakehusene dine vel og lenge!! Begge modellene;) Du er jo sååå flink, Listbeth! Makan til forseggjorte og flotte pepperkakehus har ikke jeg sett før!! Hvor mange års trening har du i dette pepperkakefaget da, frue? *smiler* Jeg er mektig imponert!

Klem Anette:)

Sissel Olin sa...

Så flotte bilder av et enda flottere hjem:)
Den pusen din er jo bare så kul da!! Har selv en katt som en god stund foretrakk vaskebøtta(!) fremfor den store og behagelige kurven vi hadde spandert på den. Rare dyr:)
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem Sissel Olin

Christinas låvebutikk sa...

Fantastiskt vakkert!!
Det er sånn stemning her hos deg altså!!
Så søt pussi å sjø!!
Ha en fin tid fremover!
Klem til deg Lisbeth!!

Anonym sa...

Hej!

Vad fint du har det hemma nu inför julen. Jättemysigt!

Pepparkakshusen är underbara. Jag håller som bäst på att grädda delarna till mitt som i år ska bli ett slott, men jag är inte så duktig så vi får se om jag törs visa det på bloggen :)

Kram Lena

Elisa Day sa...

Jag älskar Penny! :D Kram

Elzie sa...

Det hjälper inte att stressa, det blir jul ändå, haha. Ja, det får man ju ofta höra och visst stämmer det. Men lite extra vill man ju gärna göra i alla fall.
Här ska det stekas köttbullar och revben idag. Sen luktar jag riktigt "gott", fnys!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

h.espe sa...

Så utrolig skjønt innlegg - oser av herlig julestemning! Tiden ja, hvem har nok av den nå før jul?? Skulle veldig gjerne ha bremset den litt - er såååå mye jeg har lyst til å gjøre, men døgnet har for få timer... Heldigvis er jeg ferdig med alle julegavene, så dagene går til myyye kos - men skulle gjerne ha kosa meg enda mer.. :-D Lille pusen din er jo bare såååå utrolig nydelig - at han finner plass i et tretrau, ja det er jo naturlig - vil jo ha oppmerksomheten, og være der det skjer...

Ha en fortsatt herlig adventstid!!!

Goklem fra Hildegunn

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lisbeth, ditt hus är det finaste av alla. Och det du har hemma på bordet också! Har inte sett liknande i Blogglandia, ingen gör så fina som du. Tror ingen har så söt katt heller, hon gillar dina fat och tråg. Ha nu en toppendag.
Kramar
AnnaMaria

Kerstin sa...

Enig med deg - tiden flyr! Beundrer pepperkakehusene dine :) Her i huset skal vi igang med å bake pepperkakehus selv for første gang. Tidligere har vi kjøpt disse ferdige og bare pyntet. Men du har virkelig inspirert, så vi setter igang vi også :)
Den katten din må jeg bare le av. Har selv katt som også gjør en del "rare" ting. De er så herlige.
Ha en fin dag.
Klem Kerstin

ingvild sa...

Smart med en plan for julestria :D
Katter er rare, våre også ligger på de merkeligste plasser, fra i vasken til inni nattbordet :D
Ønsker deg en fin kveld

FlorasFrue sa...

Nydelige bilder, så koselig du har det!!
Lurt med en stram plan, da klarer du sikkert det du skal :)
Lykke til
Kjersti

Anonym sa...

Hei hei:)
Ja døgnet har alt for lite timer! Å det merkes alltid så godt rett før jul...mye å gjøre på så alt for liten tid.. Men men, det blir jul uansett:) heldigvis!
Hællesnusk så søt det nyeste familiemedlemmet deres er!!! Blir jo babysyk her jo;)

Ha en fin og effektiv dag!

Klem fra

~Natalie~

Perlemor sa...

Utrolig lekkert og koselig hos deg - det formelig oser av julestemning !
Men dere snakker om lister og masser å gjøre...tro om det bare er meg som roer helt ned tar dagene som de kommer!?

Torsdagsklem fra Lillian ;)))

My home is my Castle sa...

nydelige bilder som alltid hos deg :)

ha en fin dag
klem,kari

Jannicke sa...

Den katten din er så herlig!!! Det neste blir vel at den legger seg blandt kakene på kakefatet, haha... Har hatt katt tidlgrere jeg også, savner den når jeg ser din skjønning!
Mektig imonert over pepperkakehuset ditt, Lisbeth! Vi lagde i går.. men det bleikner i forhold til ditt ;o)
Ha en fin dag,
her i huset flyr også timene alt for fort!!
Klem J.

Made by Molla sa...

Hei!
Jeg er stum av begeistring for dine pepperkakehus!!!! Det eneste huset jeg har fått i hus (hmm, merkelig setning..) er et skakt og skjevt (og for å være ærlig; ikke så veldig fint) pepperkakehus lillejenta mi har bakt og pyntet sammen med sin farmor. He, he, tror neppe farmoren er inne i bloggverden så kan trygt si det her..
Frister veldig å prøve å få til noe som kan være et lite snev av ditt fine, men spørs om tiden og tålmodigheten strekker til.. Det som først fanget oppmerksomheten min, var den fine hylla di på kjøkkenet.
Den er akkurat som min;), bare at min er grå. Jeg har kjøpt min i min veldig lokale interiørbutikk på landet; wwww.arbeidshuset.blogspot.com

Mitt hvite hus sa...

ja dagene går fort unna nå... i dag er det bare to uker igjen...

Føler jeg er i rute faktsik.. men veldig lurt å skrive liste ..

katten er bare så n ydelig der han ligger å koser seg...


Klem kerstin

Anonym sa...

ja, og får du noen timer til overs kan de sendes hit.. er i manko på ca 3 uker:o))

herlige stemninger hos deg.. det er så koselig det kjøkkenbordet ditt!! vel.. God arbeidslyst!!

Vi kommer nok i mål:))

Klem fra mæ

Camilla, Casa de Bach sa...

Så utrolig koselig pyntet kjøkken du har! Mange flotte detaljer i rødt og hvitt!

Og adventskalenderposene er noe av det skjønneste jeg har sett!

Håper du får tid til alt...

Hilsen Camilla

Simones Country Home sa...

Hei på deg.
Kjempefin blogg du har. Å pus da. ;o)

håper det er ok at jeg linket deg på bloggen min. ;o)
Klem Simone

Hilde sa...

Så lurt med en femdagers plan - lurer på om jeg skal slenge meg på den ideen og bare ha tid til å kose meg med ungene i dagene før jul, og slippe at alt de husker fra jule er en sur mamma, som er sur fordi hun er sliten og stresset, men det skjønner de jo fint lite av... Hmmmmm jo, liste skal skrives i kveld!!!
gOD IDE!
lykke til med planen...
HIlde

Garden Angel sa...

Så koselig i kjøkkenkroken din:)
Der kunne jeg kost meg lenge:) Ifølge bladet og kaffekoppen er det akkurat det du gjør også..Koser deg der!

Planen din er smart!
Snart vel i havn med presangene her. Må bare få vasket ferdig rundt omkring i heimen, så skal vi bare kose oss i dagene før jul vi også. Det skal bli godt!

Gratulerer med flott plassering av nydelig pepperkakehus i "byen":))
Stilig!

Ha en fin 3 adventshelg! Klem(",)

Anne sa...

Så nydeleg du har det!
Håpar du får tid til å kose deg i desse førjulstider:)
Klem Anne

LIVS LYST sa...

Den katten er noe av det vittigste (og SØTESTE!!) jeg har sett!!!!

Helt utrolig hvor den finner det komfortabelt å ligge!! Hiihihi!

Og jeg får IKKE MINDRE lyst på katt....

Hilsen Liv ;O)

-Kamilla- sa...

Tiden flyr, tenke seg til at det er bare en uke så har jeg juleferie!! Jiiipppiii!!!
Elsker de røde GreenGate koppene dine *Smile*
Kos deg videre, og Penny er nydelig som alltid :0)

A-H sa...

Vakreste pusen altså!!
Du har en nydelig blogg som er kjempekoselig å besøke!
Ha en fortsatt fin 3.søndag i advent!
klem