18.10.2009

VINTEREN BANKER PÅ

De som ikke bor på min kant av landet vet vel ikke at her har vi knapt nok sett solen siden juli måned. Det har regnet og regnet, kun avbrutt av en dag eller noen timers opphold en gang i blant. Helt forferdelig. Eneste trøsten er at slikt vær legaliserer for kjøp av nye sjøstøvler og fine paraplyer-i flertall:)

Men den siste uken har en eller annen god sjel forbarmet seg over landsdelen og skjønt at Lisbeth trenger sol og blå himmel for å få ordnet i hagen. Dermed kan jeg stolt fastslå at nå er den ryddet og restene fra sommerens hagestæsj er trygt i hus. Løv fra trær og busker er trygt forvart i søppelsekker og ryggen verker bittelitt. Men pyttsan, det er deilig å vite at hagen er gjort vinterklar.

Fra hage til blogg. Tusen takk til Atelier-Kari som var så snill å gjøre meg oppmerksom på bloggomtalen i Maxbo sitt inspirasjonsmagasin Bo Express samt sende det til meg. Konvolutten var merket Lisbeth sin lille verden og sendt "poste restante". En liten test for å se om de gamle posttjenestene fremdeles fungerte, og jada- det gikk knirkefritt. Postmannen som leverte meg pakken så virkelig ut til å nyte øyeblikket, han ga meg pakken med et nostalgisk glimt i øyet:) Dessuten tusen takk til NIB for blogganbefaling.Dette er forøvrig flott reklame for hele det fagre interiørbloggeriket. Artikkelen kan du lese her. So long! 

38 kommentarer:

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Heisann!
Så flink du har vært da. Her skinner solen nesten hver dag, men løvet ligger der enda. Nå var du med å laga søndagsplanene her;)
Fint med skodder inne. Skal snart flytte noen inn til meg også.

Ha en superduper søndag. Ønsker deg masse sol;)
Klem

My home is my Castle sa...

Nydelige de skoddene dine :)
Vi har hatt noen nydelige dager her nå, men det er visst meldt regn igjen til uken.
Alt i alt har sommeren vært elendig...
Men neste år, da......... ;)

Nattaklem fra meg

Gro sa...

Hei -lekker farge på de skoddene dine - har nettopp fått meg noen - og mine er blå. Vurderer å male de hvite, grå eller grønne... Har du fargekoden på grønnfargen? Klem fra Gro!

Marias skriblerier sa...

Koselige bilder du viser oss! :)

Prinsesse Elin sa...

Flotte bilder du viser. Skoddene er nydelige. Har et par stående her også men de står utendørs i på vente av å bli malt.
Ha en fin dag. Klem fra Elin:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas ni får ha sol länge nu, efter allt regnande. Åh dina fönsterluckor är så fina, vilken färg. Den är som medelhavet, vackert. Och din korthållare gillar jag. Du har så fint Lisbeth.
Ha en bra söndag
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Jammen fortjente vi litt sol ja... det gjør så godt å se den .. etter lenge fravær..
Nydelige skodder du har...liker fargen så godt...
her skal det også plantes litt løker i dag.. noen er kommet i jorda , men ikke alle..
Gratulerer med omtalen...
ha en fin søndag..

liven sa...

Grattis med omtalen Lisbeth....vel fortjent!!
Ja endelig har det vært litt fine dager hos oss.......det fortjente vi alle her vest!!
Holder på å rydde men det går litt tregt....er vel ikke helt i vintermodus nei! Kanskje jeg må få ryddet terrassen skikkelig i dag.
Nydelige bilder og disse skoddene hadde en knallfin farge!
Skal du forresten på bloggtreff hos Ofelia 7 nov.????

Ha en fin søndag:o)

Margrethes hus og hage sa...

Gratulerer med omtale i Maxbo sitt blad. Det var hyggelig!
Og jeg må si jeg ble imponert over postmannen :) Herlig!

Det er kjedelig med dårlig vær. Heldigvis har vi hatt en fin høst her, men sommeren var ikke mye å skryte av. Jeg har enda ikke fått ryddet hagen, men vi tar en ting av gangen .

Ønsker deg en fin søndag. Hilsen Margrethe

Elzie sa...

Åh vad skönt att vara färdig med trädgården. Det är inte jag alls. Men det blir väl nån gång det också.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Skatan sa...

´God förmiddag!

Jag bor också i en mörk landsände. Dock har jag inte varit sollös så länge som du! Vi har mest mörka höstar och vintrar...och korta somrar. Men somrarna är ljusa dygnet runt i stället. Vi kanske tar igen det vi missar på hösten och vintern?

Jag önsakr dig en fin söndag med i alla fall några små solglimtar...det BEHÖVER man!

Kram,

Anna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hejsan!

Så fint du har det i stuen. De gröna detaljerna liker jeg veldig!

Hoppas du får en fin söndag. Ha det!

Huset på toppen sa...

Grattis med flott omtale i Maxbo sitt blad.
Også må jeg si at jeg ble veldig imponert over postmannen din :)
Huff, det har vært et sørgelig vær denne høsetn,men nå er det heldig vis bedre, og jeg nyter dagene ut på tur!!
tenkte meg en tur innom plantasjen i nå,jeg har også fått ryddet hagen, men har løk plantingen igjen!!
Ha en fin søndag!
Klem Linda

Les Cotrions sa...

Your shutters are very nice in your living room! I like your white cushions!
Wish you a sunny week!
Vale

Landcharm sa...

Nå som du har ryddet hagen, kan du krype inn med god samvittighet, og nyte innesjarmen denne årstiden byr på.

Magdalena sa...

heisann..
du er så flink å sette sammen,-
herlig å se...
bli medd til Ofelia på et lite treff, Lisbet!
det er 7 november...

klem, magny

hagagården sa...

Men å så underbart fint du har det!!!!
kram o ha det så gott
ninni

Hulda sa...

Så nydelig den holderen til kort var, den med hjertene. Søt! :) Koselige og flotte foto du viser, Lisbeth.

Kjeruben sa...

Gratulerer med vel fortent omtale!

Og så skjønne skodde var inne! Herlige!

GundaM sa...

Kommer fra ,som mine dager er, og bare måtte kikke inn etter å ha sett de vakre skoddene dine på sidemenyen hennes ;)

takk for titten!

AstridVU sa...

Er det nå jeg skal fjase over at jeg ikke engang vet hva poste restante betyr? Lille, unge, uerfarne meg med null folkekultur i sjelen... ;)

Men kjære husmoridealet mitt; Nå gjorde du det faktisk igjen! Dyttet meg i riktig retning, that is. Jeg har jo knappest tenkt på løk og planting - siden hagen vår fortsatt ikke ser ut (selv ikke i måneskinn) og trenger extrem makeover før noe annet. Men, nå kommer gravemannen vår i morgen, med jord og grus og det hele - så kanskje jeg skal få slengt ut noen løk og denslags til uka?

Takk for tipset!
Og grattis med omtalen :) Fine bloggen, fine damen - ikke rart det blir pr og blest om denslags!

Lisemoren sa...

Skoddene ble veldig fine slik du har plassert dem syns jeg. Jeg har ikke vært så flink å kommentere, men er ofte innom deg. Anbefalingen fra NIB er velfortjent syns jeg. Gratulerer med fin omtale.

Ellers liker jeg veldig godt glimtene fra hagen som du så generøst deler med oss. Den hagen din er nydelig. Kjusa deg som har den vinterklar allerede. Jeg er bare halvveis med min.

Klem fra Lisemoren

Som mine dager er sa...

Hei Lisbeth. Nå er de skammelig nok alt for lenge siden jeg var inne hos deg. Men hver gang jeg kommer inn hit føles det som å komme hjem. Du skriver så nært og kjært og bildene er alltid en fryd.

Vi har hatt samme trøstesløse regnværet i min landsdel også. Trøndelag har var underlagt regnvær siden slutten av august. Kun noen dager oppholdsvær og deretter øse-pøse-regnvær igjen. Det har klukket og sildret i takrennene uavbrutt og jeg er mild sagt lei. Men været kan man ikke gjøre noe med, så det er bare å holde ut.

Så hyggelig med all positiv omtale. Du fortjener det så veldig. Og de skoddene likte jeg veldig godt (sprosser er de som lager små-rutete vinduer). Grønnfargen er en innertier. Mange som lager senge-gavel av skodder, har jeg lest. De kan sannelig brukes til ALT!

Ha en flott upcoming week. La kreativiteten råde!

Klem fra Marit

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

IIIIIK! Åhh takk Marit!SKODDER; det heter skodder!!!!
Hjelpes, å skrible innlegg klokken 00:00 om natten straffer seg!;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Det är klart du är en av de bästa norska inredningsbloggarna, grattis till det!!! Vilken mysig hörna, jag gillar soffan, kuddrna, lampan och det gröna jalusiet och vilken ovanlig och vacker korthållare!!! Mari.

Missfryd sa...

Skoddene dine er bare lekre! Og grattis med omtale, det var gøy!
Klem Ingrid

Anita sa...

Så koselig at du er tilbake, har savnet deg jeg :0) Flink du har vært da som har ryddet og ordnet i hagen!! Min hagelyst er borte den når våren er over ;0) Fine bilder og koselig lesing!! Ha en flott start på uken!

Hjerterom sa...

Hei :)

Så koselig det er med deg !
Likte så godt den skodden :)
Heldig som er ferdig ute da,det er ikke jeg...
Men fikk planta 80 løk i dag da :)

Klem Siw

M.E.V. foto sa...

Samme været her, og de dagene vi har hatt med fint vær i det siste, de har gjort veldig godt:)Har fått løkene i jorda og ryddet for vinteren jeg også. Koselige bilder:)

Sjabbig men chic sa...

Men uscha vilket hemskt väder. Stackars er. Vilken tur att du har så mysigt och fint inne. Jättehärliga bilder.

Lisa

lavendel mio sa...

Så koselig, og de skoddene er så nydelige!!
Ja, sol hva er det...såg den så vidt i dag:)
Men det er jo ikke så lenge før solen snur igjen, dagene fyker avsted:)
Ønsker deg en fin dag,klem:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, så flotte skodder :) Kjempefint du har det inne hos deg, Lisbeth! :) Håper du har det fint og får ei flott veke! :) Godklem :)

Shabbycharm sa...

Hei Lisbeth.... har fulgt bloggen din lenge ,men aldrig lagt noen kommentar(tror jeg da)men vil bare si att du har en sånn utrolig koselig og innspirerende blogg. din blogg får oss andre i så godt humör.
ha en fin onsdag.
klem bella

Karin Krut sa...

Vad fina dina stilleben är i vardagsrummet och luckorna blev jättefina bakom soffan! visst är det lite trist med höstvädret men det kan få vara någon måtta på regnandet i alla fall. Grattis till omnämnandet i tidningen!
Ha en skön dag
Kram Karin

lovefriidrott sa...

Hej Vännen

så fina bilder du visar, längtar till dina julbilder:)

Ha nu en trevlig helg
Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Datt sa...

Sukk, de stoddene hadd gjort seg hvor som helst de tror jeg... <3 :)

Madame Petite sa...

Åh vad fint du har det! Vad underbart det var med det gröna och cremevita tillsammans... passade så väldigt bra med flora planchen i bakgrunden också! Super läckert!

Kramar och trevlig helg från Jenny

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Ja, det känns verkligen så skönt att boken nu är klar och kommit ut i handeln, men det är mycket att göra ändå. Vi har ju inget förlag i ryggen/ bakom oss ås vi får ju sköta all makrknadsföring och order, frakt hantering själva... inte bara men oj vad jag lärt mig mycket på det! SKOJ! Blev så glad över att du gillade boken. Jag hade aldrig vågat drömma om en sådan fin respons! Men det är allt tackvare till de underbara bloggare som medverkar i boken. Ha en toppen fin start på nya veckan! Kram Petra