05.01.2009

SOBER LYSLENKE

Noen som husker de falske plastikkblomstene og hvordan de så ut før i verden? Jeg husker de så altfor godt.... Spesielt tulipaner og juleglede . Kronbladene var tykke plastflak i grelle farger , egentlig mistenker jeg at de var laget av samme plastmasse som de støpte lekespader og bøtter av. Ikke snakk om å fin justere bittelitt!Etter en tid i vinduskarmen falmet fargene og de ble seende enda verre ut, om det er mulig.
Om min mor leser dette grøsser hun nok med tanken på plastklysene, hun kunne ikke fordra de falske blomstene. Det sitter fortsatt langt inne å kjøpe en "fake" blomst tror jeg, hi hi...de skal iallefall se mer enn naturtro ut
. Heldigvis kan man nå få kjøpt de nydeligste falske blomster. Lyslenken med snøkrystaller på prinsessen sitt rom er fjernet, men da ble det så mørkt og trist. Rart med det, at når man tar vekk julebelysningen så blir det noe som mangler. Lyslenken med silkepeoner på rekke og rad er derfor hengt opp .
og når hun vil skrible en fransk setning og etterligne skriften på tapeten (helst ikke på tapeten !)kan hun gjøre det med sin vakre ... ...
peonpenn som er fra samme serie som lyslenken :o)
Mens mor er glad for sin nye eukalyptusranke fra House doctor som skal erstatte en granbarguirlander som nå er en sagablott.
English: Waiting for spring blossom I do not mind lifelike silk flowers like these peonies.

38 kommentarer:

silje-sin sa...

Så nydelig det ble! Er helt enig i at det blir tomt når man tar vekk lysene. Her er lysslyngene fortsatt fremme. Jeg har samme eucalyptus-girlander som deg:) Den henger mellom kjøkkenet og stua, pynter opp:) (den vil jeg heller ikke ta vekk selv om jula er over..) Kos deg med ditt nye kamera, prøv å ikke miste det i vaskebøtta, som jeg gjorde;) klem fra silje.

Verandasol sa...

Hei, så lyst og vårlig det ble! Kjenner jeg lengter etter våren allerede, men det er vel litt tidlig. Kjenner det er litt tomt og mørkt etter at julelysene er tatt bort her også, men forløpig er det bare stearinlysene som jager bort mørket her. Kanskje det må bli en forandring på det ;)

Kine sa...

Vakkert rett og slett!:) HVOR kjøper man slikt hen da?Gi meg gjerne et lite hint;)
Kos deg videre!klæm

Elzie sa...

Det är det som är det tråkiga med att plocka bort julsakerna tycker jag. Att det blir så mörkt alltså. Men du har ju hittat väldigt fina saker.
Hoppas du har en skön kväll.
Kram Elzie

Erika sa...

Så nydelig lyslenke! En sånn skulle jeg gjerne hatt. Jeg har en hvit lyslenke som får henge i vinduet hele vinteren... Det gir jo så koselig lys.

Erika

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fin! Härligt med lite rosa pasteller såhär i början av det nya året.

Ha det fint!

Mia sa...

Så lekker denne lyslenken med de sarte, vakre blomstene var da. Jeg må nok innrømme at jeg har en aversjon mot kunstige blomster, spesielt den typen som du så godt beskriver (min mor var en stor tilhenger av dem... hihii). Men jeg har også noen selv, kunstige blomster, altså... Jeg har en rosekrans (!) i den sarteste og vakreste rosafargen, som pryder nattbordet. Og selv om jeg kjøpte den under tvil, så er jeg blitt veldig glad i den (må bare huske å børste støv av den innimllom, noe som ikke er nodvendig med levende blomster, gitt!)

Karin Lindström sa...

Hej rara Lisbeth!

Så härligt och vårigt det är att titta in till dig! Du är för duktig att få till det.
Jag läste att du köpt nu kamera, bilderna ser jättefina ut. Fast visst är det lite svårt att vänja sig. Jag håller fortfarande på att bli tokig ibland på min, fast jag haft den sen oktober. Måste nog ta fram manualen igen (det är det värsta jag vet, vill att allt ska bara funka direkt!). Speciellt tycker jag det är svårt när det är lite mörkt om dagarna och jag ska fota inne, det blir alltid så suddigt.

Tack för all inspiration och ha en mysig trettondag!
Varmaste kramarna
Karin

Christinas låvebutikk sa...

Vet du at alt du gjør blir fint. Bare alle bildene som du legger inn er smakfult!!
Hundene burde lært å tørket snuten sin ja! Ha ha! Vet ett hvitt trekk er rett og slett ubrukbart men sååå fint!!
Hadde vel vært bedre med hvite stoler!
Ha en nydelig kveld!!
Klem fra meg!

Magdalena sa...

herlig...
og "plastklyse"(fnis...)

deilig florlett eplebloms-stemning....

og du som er så dyktig med blogging og pc,--
forstår du problemet til ei veninne eg har på sørlandet,- du finn ho i bloggen "poselenshuset"

kanskje du catcher problemet med det samme....i min bloggroll( nede til høyre...)
fin uke til deg :)

Magdalena sa...

mente at du finn henne i min bloggroll nede til høyre i bloggen .... når du får tid....
(tror på deg...)

Min Verden sa...

Vakkert - og ja, det blir tomt etter at julen ryddes bort. Min har derfor fått lov til å bli bittelitt til. Godt nytt år Lisbeth. Gleder meg til å følge deg også i 2009! Klem Hanne

@__EY__ sa...

Oi, oi,

så lekkert !

Anonym sa...

Åhh, vad läckert Lisbeth. Du får alltid till det så fint.
Lika glad som vanligt av att kika in till dig.
Ha, det så gott.
Kram

Bette sa...

Åååå,så nydelig!! En sånn skulle jeg gjerne hatt...vil du dele hemmeligheten om hvor du har kjøpt den?
Tror datteren din har det søteste jente-rommet jeg noen gang har sett! Kommer nok til å bryke litt inspirasjon derfra når jeg til våren skal innrede rommet til min lille prinsesse=)
Ha en fin mandagskveld!

-Bette-

Pulsatilla sa...

Det var jo virkelig vakkert! Er blomsterslyngen også fra house doctor? Selv jeg er på nippen til å kjøpe en fake blomst eller to nå, der må man vel virkelig kunne si det har vært en rivende utvikling de siste tiårene!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Denne blomsterlenken var helt nydelig!!
Vi får nok svelge at falske blomster kan være vakker dekorasjon også!

My home is my Castle sa...

Den var jo skikkelig søt da :))
Jeg har lyslenke rundt et speil her i stua jeg og der henger den godt ;)
Ikke noe typisk jul heller da over den...

Og......... Jeg har mange falske blomster jeg ;) Det finnes såå mange nydelige av dem nå, de er IKKE som før nei :)

Klem,Kari

Prinsesse Elin sa...

Denne lyslenken har jeg stått å sett på så mange ganger. Jeg vil ha den men vet ikke hvor jeg skal plassere den. Den er superfin. Ser at du begynner å få dreisen på kameraet ditt. Nydelige bilder som alltid. Hva skjer a??? Er det noe nytt i Lisbeth heimen? Klem:O)

Prinsesse Elin sa...

Denne lyslenken har jeg stått å sett på så mange ganger. Jeg vil ha den men vet ikke hvor jeg skal plassere den. Den er superfin. Ser at du begynner å få dreisen på kameraet ditt. Nydelige bilder som alltid. Hva skjer a??? Er det noe nytt i Lisbeth heimen? Klem:O)

Les Cotrions sa...

Wonderful flowers! I can't wait for spring! It's too cold now for me!
Have a nice week!
Vale

Merethe sa...

Aah, for en yndig lenke! Gjett hvem som skal på Home and Cottage for å se etter en slik en :)
men du, takk for ditt MEGET interesange innlegg på siden min. Jeg likte spesielt det med den hvite sofaen! En bekjent spurte meg en gang.." hvordan kan det ha seg at det alltid er så ryddig her og ikke leker rundt omkring?" Da svarte jeg " barna får ikke lov til å leke, de får bare lov å se film, ikke noe annet" HUnskjønte det var en spøk, men noen har faktsik ymtet innpå det før..leker ikke barna dine? Hva vet de om det? De skulle bare visst! Her går det i lek dagen lang, og jeg roter like mye som de. Men når vi er ferdige med den ene leken, rydder vi. Jeg drar også med meg leker som ligger i veien når jeg skal på do..svisjh, oppi kassa med dem. Så,DER har du poenget mitt...tenkte på den hvite sofaen..Hva vet folk om ditt og datt...Hva som spiller noen rolle er hva som passer for en selv, basta bom... Kjnner jeg fikk skrivekløe...bær over med meg :)

Jenny Oak Fae sa...

Jag har en liknande ljusslinga, tror att jag ska ta fram den igen och använda den, lite rosa färg i hemmet vore trevligt nu efter Julen..!

KRAM, Jenny

<3

Tonje sa...

Hei Lisbeth! og godt nytt år!
Så vakker den lysslyngen var..har aldri sett slike før...

Så vakkert du har fått det her på siden din,hvert eneste bilde er jo bare som "øyegodis"

Jonna sa...

Disse var kjempefine!
Kjenner jeg lengter enda mer mot sommeren nå, og noterer meg bak øret at i år må jeg huske å støtte opp de nydelige rosa peonene mine så de ikke blir liggende og blomstre på bakken som i fjor.

Anita sa...

Så nydelig, som ALT annet du viser! Er også ganske så allergisk mot plastblomster, forbinder det veldig med grilldress og campingvogner! KO deg, nå skal jeg sy!

Marge sa...

Så vackra bilder!! Ståtliga färger och älsklig ljus!!
GOD HELGDAG!

Viola sa...

Vilken vacker blomslinga i underbara ljuvliga rosa pastellfärger, denna skulle jag inte alls ha något emot att ha hemma i fönstret, vi har lika kallt vinterväder fortfarande och längtar så efter vååååren kram VIOLA

Jenny Oak Fae sa...

Tack för kommentaren!

Önskar dig en fortsatt fin dag..!

Kram, Jenny

<3

Skatan sa...

Hej!

Kul att hitta hit till dig :) Såg ett elektroniskt fotspår inne hos mig och blev nyfiken på vem du är! Jag gillar din blogg och dina bilder.

HOppas vi ses igen - en annan dag.

/Anna

Ann-Catrin sa...

Fantastiska blder... det lyser vår om dom..

Stor kram
A-C

Silkeline sa...

Du, den lyslenken var utrolig søt altså!!!! Herlige, vårlige bilder du gir oss her, du er rasende flink.....drømme drømme:))

Laila sa...

Husker godt de gamle kunstige, noen hadde de i vinduet selv om de var blitt hvite av solen, usj. Har aldri hatt kunstige blomster, men er enig i at du nå nesten ikke kan se forskjell. Lyslenken var utrolig lekker.
Klem Laila

Anonym sa...

Nydelig blomster-lys-renke :-)

er den "gammel" ?
eller er det ett nykjøp ?

sånn at jeg kan herme til minstejenta mi :-)
om jeg får lov ? :-)

Anne på Moseplassen sa...

så skjønne de var de rankene :)
Det finnes masse fint i blomsteretterligning, det mest fasinerende jeg har sett er noen skjell som var montert opp og kunne se ut som roseknopper. Nydelig var de, ikke naturtro naturligvis, men det var jo mye av sjarmen.

Anonym sa...

Very beautiful !!! I'm going to translate your blog, he's so lovely. See you soon. Bye

Schult-Kamera sa...

Heisann
For en flott blogg du har,jeg er ganske ny i dette gamet,så jeg er stadig innom til andre for å få inspirasjon ;)
Kan du fortelle meg hvor du har kjøpt den flotte peonlyslenken,en slik skulle jeg gjerne hatt....

Enzie Shahmiri sa...

These are lovely. I have a bouquet of flowers that has clear lights attached to a battery. At night time when it's turned on , it gives the roses this lovely glow!