23.09.2008

HOW TO......

Jeg har fått flere forespørsler om oppskrift på Granny Squares og ikke minst hvordan hekle.
her finner du oppskrift på norsk, finsk og svensk. Bare å velge språk under oppskriftene i heftet Interiør.

Her finner du en grei veiledning/oppskrift på svensk



Om du søker på Crochet Granny på you tube vil du finne flere videoer som viser hvordan. Denne under her går litt fort, men hun hekler første masken saaaakte ! Du finner også en video der inne som går i slow motion. Håper disse lenkene var til hjelp for de heklelystne.
Lykke til og klem fra meg:o)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann Lisbeth!!


He.He..... Kansje dumt av meg og kommentere akkurat dette innlegget dit,men......Eg fekk sånn mimrefølelse her:-))) Eg har PRØVD akkurat å hekle ein sånn "lapp" for ca 25 år sidan:)))det og skulle bli til eit teppe,men det berre 1 lapp og den var så stor(eg klarte liksom ikkje å slutte av:o) ) så den "lappen" enda opp som lue til mi lillesyster:-))Så mi karriære var kort;)) MEN ÆRE VERE DOKKER FLINKE DAMENE HER TIL BÅDE Å SY,STRIKKE,HEKLE....og div,eg er imponert!!! Eg har IKKJE tolmod med sånn PØTERI,er missunleg på dokker:o) Men det er heldigvis råd å få kjøpt ferdig for oss som ikkje klarer dette;).....Men du er no snill da som kjem med "oppskrifta" her(ja ut i frå den så trur eg faktisk eg kunne lært det eg og;) ) Lykke til alle dokker som skal hive dokker på å hekle no!!!

Ha ein fin dag!!!

-Randi-

Elzie sa...

Har tänkt att virka mormorsrutor så länge men kommer aldrig till det. Kanske lika bra det. Har man väl börjat med dom så är man fast, verkar det som *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Lotta sa...

Hej igen,
och tack så mycket för oppskrifterna på nätet. Vi får väl som om jag kommer igång. Kan verkligen inte virka, men kan väl lära mig...hoppas jag... :)
hälsn. Lotta

Monicas sa...

Dette teppet kommer til å bli fint. Minner meg litt om fargesettingen til mitt, som jeg har kalt sukkertøyteppe... Angrer på at jeg ikke brukte ullgarn..ser mer fast ut enn mitt
gleder meg til å se det ferdig.

Whoopsi Daisy sa...

Hmm det var lurt...å legge ut heklemåten slik. Kanskje jeg må få meg noe håndarbeid...lenge siden sist jeg har hatt noe i fanget. Det blir helst skolebøker for tiden.
Takk for gode tips
Mvh
Whoopsi Daisy

Knitty, Vintage and Rosy sa...

din Bestemor rutene er vakker. Jeg elsker bloggen din.

Lisa
Knitty, Vintage and Rosy

Whoopsi Daisy sa...

Hei Lisbeth
Meg igjen du...sum, sum. :o)
Jeg er veldig glad for å være på bloggrollen din, da vet jeg at jeg får besøk og det er artig at man kan nå noen, når en skriver noen ord.
OG for all del, det ligger ingen dramatikk i at jeg forlot NIB. Som sagt så er det noe jeg har funnet ut helt av meg selv :o) Når jeg så det ble tull med bloggrollen så tenkte jeg at jeg kan vike plassen. JEg klarer ikke være en ren interiørblogg, de har vel neppe scootere der eller, steingjerder. Digger NIB jeg og kommer til å bruke den hver dag. Men jeg føler meg litt friere, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg er veldig glad for kommentaren din, ble rent rørt her jeg satt. Tusen takk.
Mye jeg tenker og jeg føler her, men akkurat sann er det :o)
Jeg fortsetter å blogge og besøke gode venner i blogglandia.
God klem fra
Whoopsi Daisy

Min Verden sa...

Kan jeg bare få si: HEIA LISBETH. Du er fortsatt en av mine favorittbloggere og det er ikke lenger bare pga bloggen din :) Jeg er så glad når jeg ser og leser så mange tøffe damer som sier ifra og som gjør som de vil, fordi det kan vi! Vi bestemmer selv, så får det være opp til folk om de bruker tiden på hver enkelt blogg, men det er høyst frivillig. ... men en liten ting, jeg liker ikke den julestrømpa! Så har jeg sagt det en gang til ;) Klem Hanne

Nunne sa...

Koselig!
Du hadde flotte farger i rutene. Har laga et sånt i vår, men jeg lurer på om jeg skal lage et nytt... et jeg bare kan ta med i vesken i all enkelhet når jeg går på besøk!? De tar liten plass og er greie å ha, slipper å tenke. Jeg holder på med så stort håndarbeide nå, babyteppe, og det er så svært...
Du har dte koselig hos deg her inne! Klem fra Nunne.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Randi ! Jeg klarte heller ikke slutte å hekle første gang..så den lille hekleruten endte som en stor dørmatte...hi hi.
Klem