27.03.2008

BEST OG PEST

Elzie har "challenged" meg til å vise frem hva som er Best og Pest i heimen. Pest er det mye av , ikke tvil om det. Hattehyllen i gangen som er på vei med sine skruer ut av veggen, alle dørene som står umalt....nok å ta av, men hva som er best er heller ikke lett å velge. Er egentlig fornøyd med mange rom, men som Best valgte jeg badet.
Der hvor trappen er, var det vegg med et lite vindu. Et bittelite bad, ingen isolasjon og varmekabler: zero! Tror vi levde med det forferdelige badet i ca 2 måneder, som var mer enn nok.......løp inn og dusjet og løp ut igjen. Det var ingen fornøyelse , dermed var det det første rommet som fikk totalrenovering. Vi slo oss rett gjennom veggen og bygget på.
Heldigvis valgte jeg nøytrale fliser og innredning som gjør at jeg kan forandre stilen på rommet når det måtte passe. Har noen sett med gardiner som jeg skifter etter humør og årstid.
Bakdelen med et såpass stort bad er at det er mange fuger å skure, sukk!
Her kommer skrapen i lakken altså Pesten, dette rommet er bare helt pyton, mildt sagt. Men i og med at det er her det skal komme altandør istedet for vindu, har det ikke vært vits i å pusse opp før den jobben er unnagjort.Bare nyt mitt lekre vindu! Veldig praktisk med plastikkvindu når det er -7 grader om natten! ;o))) Men hvem kunne vite at Kong Vinter skulle melde sin ankomst idet altandøren omsider skulle settes inn. Vær trygg, her lukkes døren godt igjen. Best og Pest skal sendes videre til 3 bloggere, og dermed utfordrer jeg Mias Landliv, Guldkantpålivet og Elin1976. Så til en en annen skrape i lakken. Min matematiske selvfølelse fikk seg en real knekk her i påsken. Sjekk puten og gjett hvor stor den er!
8 gange 8 cm er svaret. Det er lite det, altfor lite.........Hvordan er det mulig å være så lite begavet når det gjelder å regne ut hvor stor hver lapp må være for at puten skal bli 16 gange 16 cm. Spør om jeg lo godt da jeg forstod at dette var hakkende gale. Unnskyldningen får være at mens mann og barn ventet i bilen på at vi skulle reise på påskeferie, klippet jeg og sydde sammen de fire små miniatyrbitene slik at jeg kunne brodere og stæsje den i påsken, altså en viss stressfaktor tilstede. Skjønn er den, men fy flate så klorete å sy og brodere på. Det er disse små miniatyrputene som nå er i skuddet rundt om i Europa og har vel overtatt litt for hjertene, en liten farsott med andre ord. Jammen, så ble denne det jeg kaller en KJEMPEFIN FEIL, den type feil man lærer av, ;o))))))) TUSEN TAKK GardenAngel, LilleMaison, Lykkelene,Liven og Whoopsidaisy for at jeg fikk denne Awarden:
Jeg er skikkelig stolt og er virkelig glad for den. Regelen sier at den skal sendes videre til 5 bloggere. Dermed gir jeg den til: Mylittlefootprints, Vanilladreamsandhumblebees, Vitthusmedvitaknutar,Elin1976 og Tindralitemere. Alle fordi jeg blir så glad og inspirert når jeg stikker innom bloggene deres. Gratulerer! Dette ble et langt innlegg, men sånn er det når man har mye på hjertet. Ha det bra så lenge.
Klem fra meg.

English. I have been challenged by Elzie to show what is Best and Pest in my home. The best is my bath and the worst is the room with a plastic window. Well, thats the room that is going to get a new balcony door. When the job is done the room needs a full make over. The little cushion is too small, it was meant to measure 16 x16cm , but it is 8x8cm. In spite of the wrong measure I do think its cute. ;o)))))) I have also received an Award, I am so happy!
Hugs.

26 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmelska tider, du har det ju bara sååå ljuvligt Lisbeth! Ditt hem ärsom en sga! Tack för att du tänkte på mej, jag har redan fått utmaningen och hoppade faktiskt över den pga att jag vill att min blogg ska vara en "njutarblogg" även om jag har en hel del fult att visa upp : ) Många blogghälsningar till dig sagofe! Mari. ( jag njuter alltid av dina bilder och di musik...)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! For ett nydelig bad, veldig lekkert og unikt. Men har sagt det før og sier det igjen: Alt jeg har sett hos deg er veldig veldig flott!!

Ha en fin kveld:0)

Maria sa...

He he heeee, men den blev da nydelig den lille pude ;-)

Det badeværelse er godt nok lækkert. Må være en drøm at bade og ordne sig der. Forstår nu godt det er lidt af et job at holde rent med alle de fuger - uanset, det er virkelig flot.

Pesten... uha det må være koldt, brrr....

Klem Maria

Vanilladreams and humblebees sa...

Tack vännen!!!! Så glad jag blir! Den ska jag stolt visa upp i min blogg till nästa inlägg...

Älskar ditt hem! Ditt spa-bad är underbart! Vilken härligt rymd!

Den lilla mini kudden var ju bara för söt! :)

Många kramar från Jenny!
--<-@

Tvert-om-tanten sa...

Hei Lisbeth!

For et bad du har...oj, oj, oj... Og så fin pute du IKEA og kjøpe lamper til 2.etasje - vi har fått strøm inn :-) Så får vi se om jeg ender opp med maken til den du har...

Ha en fin helg!
Klem Lena

Mia sa...

Badet ditt er alldeles nydelig! All grunn til å være fornøyd. Lekkert med et slikt stort bad! Dette er da en morsom utfordring. Jeg pleier ikke å være så god på denslags, men dette må jeg tenke over og vise hva som er eventuelt best, og helt sikkert pest hos meg!

tindra lite mera sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ,så glad jag blir överlyclig att jag har fått pris av dig Lisbeth, som har det så underbart fint!!! Ska stolt visa upp det på min sida!
Tusen tack!!!!!!
Kram Katarina

liven sa...

Hei!! Så fint badet ditt er da!! Du viser så mye fint at det må nå være mye som er "best"
La en award til deg på siden min i går jeg. Ser du har fått flere.....voldsom populær du da:O)
Ha en fin helg!!

Lena sa...

Du det badet ditt er herlig...som en drøm:)
Men som flere sier, har jeg sett så utrolig mye fint hos deg at...
Ønsker deg en strålende helg!

Landstil sa...

For et fint bad du har! Likte det skapet veldig godt!

Tusen takk for koselig hilsen på bloggen! Og koselig at du liker butikken vår :)

Ja her snør det også. Hver gang vi tror at Nå, nå blir det vår, så begynner det jammen å snø igjen! Ja ja, ikke noe å gjøre med det! Vi får kose oss med levende lys og ild i peisen frem til sola kommer :)

Klem Anette

Ps : linker til deg jeg :) Gjør gjerne det samme!

Lene sa...

Hahahaha - det var vel den skjønneste lille feilproduksjonen jeg noen gang har sett ;)

Og så sperret jeg opp øyene her - for badet ditt var lekkert, lekkert!! Vi har selv et bittelite knøtt nede i kjelleren som benyttes. Der skal lages til et oppe i annen etage, hvor soverommene er og - det tar bare litt tid. Når jeg tenker meg om, tror jeg lillbadet må være pesten hos oss :)

Godt å høre at du overlever pesten hjemme hos dere - og at der om ikke så alfor lenge kommer dør som erstatning for plastvinduet: )

Ha en fin dag, Lisbeth - og en strålende helg: )

Klem fra Lene :)

Anonym sa...

Så deilig, vakkert og stort bad! Der kunne jeg fint tilbrakt maaange laaange timer ;-)
Hihi miniatyr puten ble jo bare helt nydelig da, og bare gøy at den er liten vel, du kan jo bruke den som en lekker nålepute, eller lage mange små og fylle i en stor bolle eller noe! Imponert jeg! Du må jo ha sånne små alvefingre for å få til det der ;-)

Elzie sa...

Vilket bad ni har!! Blir så avundsjuk så jag är grön i ansiktet *s*.
Tur att -graderna ska försvinna nu i helgen så att ni inte fryser alltför mycket. För inte trodde man väl att vintern skulle komma tillbaka.
Hoppas du har en bra fredag.
Kram Elzie

Dorthe ♥ sa...

Men herre gud, så vackert du har det Lisbeth. Hittar inga ord.....och din lilla kudde, är sååå fin...trots att det blev fel :-)

Klem fra Dorthe

♥ H@rmoni ♥ sa...

Heisann Lisbeth!
Skjønner godt at du får en award- her er det jo topp å komme på besøk. The one blog¤ you need in this world of bloggs..
Kozy kozy-
og den puten var jo søt!

Strålende helg til deg bloggevenn!

Helgeklem! :O)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Älskar ditt hem! och ditt badrum är sååå fint.
Kram Irene

elisabeth sa...

For et deilig bad! Likte veldig godt den inndelingen...(du skjønner jeg er litt glad i avdelinger i forskjellig høyde...sukk) I min ungdom drømte jeg om et "loft" ala New York, med sove avd. et trinn opp, og stuen et trinn ned, og at alt var et eneste stooooort rom,
sånn ca. 200m2...hehe) Hvor det var salig blanding av LA, og litt maskulint gammelt...blabla bla

Liker så godt den tapeten din fra LA, men den er jo gått ut...?

Vel, vinduet ditt var kanskje ikke like lekkert...haha;)

Og den posen, ja det er godt å høre at selv drevne syersker kan bomme på mål...En fattig trøst for oss andre;)
Men nydelig ble den uansett, og helt inn i tiden, som du sier, så det var nok det som var meningen...
God helg!

elin1976 sa...

He he som vangli har du alltid bare nydelige ting på bloggen og for meg, ren skjær påfyll av energi og kreativitet når jeg er her inne. Atså det som for meg går under : Rekreasjons blogg;O)

Er glad for du dukka opp her i blogglandia. Best nydelig. Verst....jeg skvatt der et lite øyeblikk ja.

Takk for arwarden. Trykker den til mitt hjerte:O)

Randi sa...

Utrolig fin bad!! Det ser ut som en god plass å være..:)

Så lenge det ikke er for så veldig lang tid det vinduet skal være der så er det vel til å leve med. Verre er det når man ikke kan skifte ut sånt som man vil.:)

Den miniatyr puten var jo superfin!! har du mønster på den. Har ikke sett sånne jeg.....ja nå var jeg klebb!! du har jo skrevet hvor stor rutene egentlig skulle være..hihihi.
Får se om jeg tørr å prøve meg på noe så avansert.:)9


Ha ne strålende fin kveld.

Lykke sa...

Gratulerer med award, det var velfortjent!
Godt å se at det er litt "pest" hos andre enn meg. Badet ditt ser nydelig ut; skikkelig spa.

Ønsker deg en kjempefin helg:)

Gerd, p, sa...

Gratulerer med award .kjepefint bad du har .Ha ein fin helg.

Anonym sa...

å så nydelig, har sagt det før og sier det igjen, badet er så vakkert...! Dette er vel så langt fra pest man kan komme ;) Og puten var jo kjempeskjønn, av og til kan fine ting komme av feil ja, hihi... Ønsker deg en flott helg! Synnøve :)

Mrs.J sa...

Nydelig bad! men du hvordan er det med hvite fliser på gulv? Har lyst på det selv, men vises ikke alt rusk og rask seg veldig fort?eller.....?

Mita`s hjørne sa...

Gubban for et nydelig bad dere har...
Den lille puten din ble jo kjempesøt...

Ønsker deg ei riktig god helg...

Lilla Blanka sa...

Hej Lisbeth!
åhhh jag är helt stum..!
Vilken fantastiskt badrum du har Lisbeth..helt otroligt..underbart!!!
Grattis också till Awarden..den är du verligen värd!!!
Stor kram, nu måste jag titta på ditt bad igen..!!!
Mia

Mummimamma sa...

Oioi, for et aldeles nydelig bad!
Må være fantastiks å starte dagen på et så koselig og hyggelig bad.
Du kan virkelig kunsten å innrede et hjem!

Ha en fortsatt fin lørdagskveld. Klem